AznizamAzmi

Jurufoto Kampung

Month: March, 2009

Aleesya Husna | Menempuh Hari2 Mendatang

aleesyaaleesyaaleesyaaleesyaaleesyaaleesyaaleesyaaleesya

Salam

Alhamdulillah menempuh hari detik mendatang dgn penuh cabaran bersama si kecil ini. Kali ini menerima ujian Aleesya demam & cirit birit. Mungkin kerana menempuh perjalanan yg jauh dari utara hingga ke pantai timur. Tak tidoq lena di buatnya, melihat Aleesya terbaring lesu disulami dgn rengekannya akibat demam & cirit birit.

Hari ke-6 baru lah Aleesya sihat sikit, tetapi badannya masih lemah lagi. Apapun syukur kepada Allah diberikan kesihatan yang sihat dan sudah boleh tersenyum seperti sedia kala.

Wasalam

Aznizam Azmi | senseizam
MyEmail : bitzam@gmail.com
MyFlickr : http://www.flickr.com/photos/senseizam
YM : senseizam

Advertisements

Zie&Sham | Temerloh, Pahang.

azizahazizahazizahazizahazizahazizah

salam,

Alhamdulillah kawin jgk kawan aku seorg nie. Hehehe Selamat Pengantin Baru daripada Warga SMKM semoga kekal hingga akhir hayat. Majlis akad nikah berlangsung di Kemaman, Terangganu. Majlis Bertandang pula berlangsung di Kg Pangsenam, bersebelahan Kampung Buntut Pulau, Temerloh, Pahang. Macammana la agaknya org tua-tua dulu bagi nama kat kampung ni yer. Hehehe

Masa majlis nie aku pi berdua dgn Bazli aka ikhwanmuda sama2 belajaq ambik gambar. Majlis bertandang yang sederhana tetapi meriah. Dalam masa yg sama sempat jumpa Boss lama aku Tuan Haji Mahmod bin Sibon aka Hazami(aku tak cakap Teacher Emma yg cakap). hehehe All the best Tuan Haji Mahmod.

Wasalam

Aznizam Azmi | senseizam
MyEmail : bitzam@gmail.com
MyFlickr : http://www.flickr.com/photos/senseizam
YM : senseizam

Roslini & Fairus | Felda Teloi Timur, Kuala Ketil, Kedah

roslini&fairusroslini&fairusroslini&fairus

Salam,

Kepenatan masih melanda, memandu kereta dari Kedah sampai ke Pahang, setelah 5 hari berada di kampung halaman. Alhamdulillah, balik kg ingat nak rehat2, tup tup!! ada jiran telefon mak aku suruh ambil gambaq kenduri kawin adik ipar dia. Aku pun tertanya2 mana pi jurugambar yg dia tempah tu? rupa2nya jurugambar yg di tempah tu membatalkan perkhidmatannya di saat akhir. Aku pun pi la menyelamatkan keadaan. Kesian jgk kat depa nanti tak ada gambaq langsung pulak.hehehe Awal-awal lagi aku dah bagitau, aku cuma buat yg termampu saja, aku masih belajaq. Mula pukul 1 hingga 3 ptg selesai kerja aku,harap2 depa puas hati.

Wasalam

Aznizam Azmi | senseizam
MyEmail : bitzam@gmail.com
MyFlickr : http://www.flickr.com/photos/senseizam
YM : senseizam

Maulidur Rasul 1430H/2009M

“Wahdah Pemangkin Khayru Ummah”

Maulidur Rasul yang jatuh pada pada hari Khamis 12 Rabiul Awal Tahun Gajah bersamaan dengan 23 April 571 merupakan hari keputeraan Nabi Muhammad s.a.w (Sallallahu Alaihi Wasallam). Baginda adalah nabi terakhir yang diutus oleh Allah Subhanahu Wataala. Tapak kelahiran baginda pula kini mempunyai satu bangunan kecil yang dikenali sebagai Maulid Nabi. Setiap tahun pada hari itu, umat Islam di seluruh dunia akan mengadakan majlis memperingati keputeraan Nabi Muhammad s.a.w dengan mengadakan beberapa acara seperti perarakan, ceramah dan sebagainya. Banyak kelebihan dan keistimewaan yang akan dikurniakan oleh Allah Subhanahu Wataala kepada mereka yang dapat mengadakan atau menghadiri majlis Maulidur Rasul. Kita dapat lihat betapa besarnya kelebihan orang yang memuliakan majlis keputeraan Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam, kerana bila berniat sahaja hendak mengadakan Maulud Nabi, sudah pun dikira mendapat pahala dan dimuliakan. Sememangnya bernazar untuk melakukan sesuatu yang baik merupakan doa dan dikira amal salih. Jelas kepada kita bahawa pembalasan Allah Subhanahu Wataala terhadap kebaikan begitu cepat sehinggakan terdetik sahaja di hati hendak berbuat kebaikan, sudah Allah Subhanahu Wataala akan memberi pembalasan yang tiada ternilai. Seseorang yang beriman, kuat bersandar kepada Allah, ketika di dalam kesusahan dia tetap tenang dan hatinya hanya mengadu kepada Allah dan mengharapkan pertolongan dan kasih sayang Allah Subhanahu Wataala. Keberkatan mengadakan Majlis Maulud itu bukan sahaja didapati oleh orang yang mengadakan majlis itu, tetapi seluruh ahli rumah atau orang yang tinggal di tempat itu turut mendapat keberkatannya.

Sumber: http://ms.wikipedia.org/wiki/Maulidur_Rasul

facebook

Shamrin Fotograf & Senseizam Fotografi

shamrinshamrinshamrinshamrin

Salam,
Fotograf & Fotografi kolaborasi penting malam itu. Hehehe Kebetulan ada Karnival Parlimen Bera 2009, Jadi ambil peluang yg ada utk belajar fotografi dgn bantuan subjeknya shamrin fotograf. Sebenarnya ramai lagi artis malam karnival tersebut. Vokal Shamrin yang best aku rasa malam tu. Berbekalkan satu-satunya lens yg aku ada (kit lens 18-55mm) & no flash (Siaran Langsung). heheheĀ  aku pun layan ja.

Wassalam

Aznizam Azmi | senseizam
MyEmail : bitzam@gmail.com
MyFlickr : http://www.flickr.com/photos/senseizam
YM : senseizam

Kejohanan Olahraga MSSD Daerah Bera 2009

Kejohanan Olahraga MSSD Daerah Bera 2009
26- 28 Februari 2009
Padang SMK Bandar Kerayong, Bera, Pahang.

Salam

Menempuh minggu2 yang sibuk dgn sukan, baru olahraga ada lagi selepas ini sehingga akhir bulan Mac. Alhamdullillah SMK Mengkarak mendapat tempat Ke-2 dgn 15 pingat emas, tewas kepada seteru utama SMK Triang dgn 16 pingat emas. Sudah 3 tahun bertugas sebagai AJK Peralatan, “sambil menyelam minum ayaq” dlm erti kata lain sambil bertugas sambil ambil gambar dgn berbekalkan kamera pinjam org punya. hehehe

beraberaberaberaberaberaberaberaberaberaberaberaberaberaberaberaberaberabera

Tahniah SMK Triang, syabas atlet2 & jurulatih2 SMK Mengkarak berjaya melepasi target pungutan emas. Tahun 2010 kecemerlangan pasti tercipta lagi.. “Majulah Sukan untuk Negara”

wassalam

p/s: terima kasih nik bagi pinjam D70s hang.

Aznizam Azmi | senseizam
MyEmail : bitzam@gmail.com
MyFlickr : http://www.flickr.com/photos/senseizam
YM : senseizam